ترکیه بار دیگر در مبارزه با ترور قربانی داد: 15 سرباز ترکیه کشته شدند

ترکیه بار دیگر در مبارزه با ترور قربانی داد. این بار در اثر حمله نیروهای پ.ک.ک به یک پاسگاه مرزی 15 سرباز ترکیه جان باختند. 2 سرباز مفقود و 20 سرباز هم زخمی شدند.

بنا به اطلاعات رسانه های ترکیه این حمله تروریستی با حضور 350 نیروی سازمان پ.ک.ک صورت گرفته است و از پ.ک.ک نیز 23 نفر کشته شدند.

اعضای پ.ک.ک به پاسگاه آق توتون در شهرستان شمدینلی استان حکاری حمله نمودند. این حمله نیز مانند اکثر حملات پ.ک.ک از منطقه شمال عراق تحت رهبری بارزانی صورت گرفته و نکته جالب در این یورش اعضای پ.ک.ک بهره گیری آنها از ادوات نظامی سنگین عنوان شده است به طوری که اعضای این سازمان با راکت روستا را زیر آتش گرفتند. در این یورش پ.ک.ک به تعدادی از خانه های روستاییان نیز آسیب وارد شده است.

این پاسگاه در یک نقطه بسیار حساس مرزی قرار دارد و فاصله آن از مرز ایران 44 و از مرز عراق تنها 4 کیلومتر عنوان شده است. تا کنون بر اثر 5 حمله متفاوت پ.ک.ک به این پاسگاه 44 سرباز ترک جان خود را از دست داده اند.

عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه به محض اطلاع از این واقعه سفر خود به فرانسه را ابطال نمود و رجب طیب اردوغان نخست وزیر نیز سفر خود به ترکمنستان را نیمه کاره گذاشته و به کشور بازگشت.

مردم عادی در شهرهای ترکیه به محض شنیدن خبر با پرچمهای کشورشان به خیابانها ریخته اند و علیه پ.ک.ک به شعار می پردازند.

به نظر می رسد این حرکات بیش از آنکه به نفع باشد کاملا به ضرر پ.ک.ک خواهد بود چرا که باعث وحدت و همبستگی بیشتر مردم ترکیه شده و عرصه را بر گروههای تروریستی هم در جامعه بین الملل و هم در بین خود کردها تنگ خواهد کرد. چرا که سربازان ترکیه را هم کردها تشکیل می دهند و هم ترکها

0 کامنت: