مصطفی دنیزلی سرمربی تیم ترکیه ای بشیکتاش شد

مصطفی دنیزلی از مربیان مشهور ترکیه که در کارنامه اش علاوه بر سرمربیگری تیم ملی ترکیه، سرمربیگری تیمهای پاس و پرسپولیس تهران نیز به چشم می خورد.

مصطفی دنیزلی از تئوری پردازان فوتبال ترکیه است. وی در سال 1949 در شهرستان چشمه استان ازمیر ترکیه به دنیا آمد. این بازیکن سابق در سال 1980 با 12 گل زده عنوان آقای گلی لیگ ترکیه به دست آورده بود. دنیزلی 33 بازی ملی در کارنامه خود به ثبت رسانده است. وی علاوه بر سرمربیگری تیمهای ملی ترکیه، پرسپولیس و پاس، در زمانهای مختلف سرمربیگری تیمهایی همچون گالاتاسرای، آلمانیا آخن، کوجا الی اسپور، فنرباغچه و وستل مانیسا اسپور؛ را نیز برعهده داشته است. پرسپولیس در سال 86-85 که وی سرمربیگری تیم را بعهده داشت در لیگ برتر به مقام سومی رسیده بود.

تیم بشیکتاش استانبول ترکیه در جام یوفا به مربیگری ارطغرل ساغلام حضور داشت. ساغلام بعد از کسب نتایج ضعیف مقابل تیمی از خارکف اوکراین از سمت سرمربیگری استعفا داده بود.

بشیکتاش از باشگاههای ریشه دار و پرافتخار ترکیه می باشد که در سال 1903 تشکیل شده است. این باشگاه علاوه بر فوتبال دارای تیمهای بسکتبال و فوتبال زنان و مردان، کشتی، بوکس، شطرنج، هندبال، دوومیدانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، جودو، کوهنوردی، تیراندازی، بیلیارد، هاکی، وزنه برداری و تیمهای معلولان نیز می باشد و به واقع یک باشگاه حرفه ای به شمار می رود. استادیوم اختصاصی تیم فوتبال این باشگاه استادیوم اینونو نام دارد که 32.145 تماشاگر ظرفیت دارد. این باشگاه همچنین دارای چندین نشریه اختصاصی می باشد.

تیم فوتبال بشیکتاش به همراه گالاتاسرای، فنرباغچه و ترابوزان اسپور از پرطرفدارترین تیمهای فوتبال ترکیه می باشد.

مرتبط: سایت ترکی – انگلیسی باشگاه بشیکتاش ترکیه


0 کامنت: