به دلیل بحران مالی جهانی: یک کشور به فروش گذاشته شد!

درحالی که بحران اقتصادی جهانی به کابوسی برای رشد و توسعه جهان تبدیل شده است و بازارهای بورس در حال ریزش شدید ارزش سهامها هستند یک کشور جهان که تقریبا در باتلاق فرو رفته است به معرض فروش گذاشته شده است! کشوری که تنها سه سال قبل بالاترین شاخص توسعه انسانی جهان را داشت!

حراجی این کشور توسط Ebay صورت گرفته است و قیمت اولیه این کشور 99 پنس بود که تا کنون به 10 میلیون پوند افزایش یافته است.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، تاکنون 26 فرد ناشناس 84 قیمت مختلف برای خرید ایسلند پیشنهاد داده اند. برنده این مزایده شخصا کشور را تحویل خواهد گرفت. Ebay آخرین مهلت مشارکت در حراجی ایسلند را 17 اکتبر اعلام کرده است.

رئیس جمهور ایسلند به دلیل بحران مالی در جهان سکته خفیف قلبی داشته و به بیمارستان منتقل شده بود. ضمن آنکه مقامات این کشور سه بانک خصوصی را نیز به تصرف دولت درآوردند. این امر باعث شوکه شدن سپرده گذاران اروپایی شد که در آن بانکها سرمایه گذاری کرده بودند.

سه بانکی که دولت آنها را به مالکیت خود دراورده است 44 میلیارد یورو بدهی داشتند و از پرداخت بدهیهای خود عاجز مانده شده بودند.

ایسلند یک کشور جزیره ای است که در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد و پایتخت آن نیز ریکیاویک می باشد. این کشور بلحاظ شاخص توسعه انسانی در سال 2005 رتبه اول را در بین کشورهای جهان کسب کرده بود.

این کشور 102.819 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن نزدیک به 500 هزار نفر است.

راستی اگر خواستید این جزیره را بخرید باید بگویم این کشور دارای مناظر بسیار زیبای جغرافیایی و اسبهای رهوار و زیبا می باشد. اقتصاد آن بر مبنای ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری می باشد. اگر می خواهید به جزیره تان سفر کنید کاپشن و لباسهای گرم را فراموش نکنید چون این کشور تا حدودی تحت تأثیر جریانات هوایی قطبی می باشد.

ضمنا تضمینی وجود ندارد که بعد از یخ شدن آبهای قطب این جزیره همچنان پابرجا بماند. هرچند نیمی از این جزیره را فلاتی با 400 متر ارتفاع از سطح دریا تشکیل می دهد و خوب شما می توانید به آنجا بروید!

برای شرکت در حراجی کشور ایسلند به این آدرس بروید

پس توضیح: قیمتهای نفت خام هم به شدت در حال کاهش است. برخی در ایران این بحران را عذاب الهی برای آمریکا عنوان کرده بودند در حالی که این بحران دامنگیر ایران هم خواهد شد. نمی دانم اگر آقای احمدی نژاد قیمت نفت 12 دلاری را تجربه کند چکار خواهد کرد! (قیمت نفت در سالهای اولیه ریاست جمهوری خاتمی را که یادتان هست؟!)

در آخر: احتمالا نیازی نیست که بگوییم فروش یک کشور تنها یک شوخی است. اما در عین حال نشان از عمق فاجعه جهانی هم دارد

4 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

سلام
از خوندن مطالب وبلاگ شما همیشه لذت می برم.سوژه هاجذاب و مطالب بی طرفانه تنظیم می شو د .دست مریزاد
یه سوال نامرتبط:

اگر از مسیر شهر های قطار تهران استانبول بعد از دریاچه وان اطلاعی دارید مممنون می شوم به این کامنت جواب بدید.
موفق و سلامت باشید
سمیرا

ناشناس می‌گوید:

سلام سمیرا جان، در پاسخ به سئوالتان در مورد قطار تهران – استانبول»
قطار عصر روز پنجشنبه تهران را به مقصد استانبول ترك كرده و پس از حدود 70 ساعت سير، بعداز ظهر روز يكشنبه واردايستگاه حيدرپاشا ( بخش آسيايي استانبول ) مي‌شود .برگشت اين قطار از استانبول روز چهارشنبه و ورود آن به تهران در روز شنبه مي باشد . اين قطار پس از عبور از ايستگاه‌هاي زنجان، تبريز و سلماس ( فقط در زنجان ، تبريز و سلماس سوار و پياده شدن مسافر انجام مي‌گيرد) به مرز مي‌رسد. در ايستگاه تبريز تشريفات گمركي و در ايستگاه سلماس كنترل نهايي و ممهور شدن گذرنامه‌ها انجام مي‌شود .
سپس قطار در ادامه مسير، با عبور از ايستگاه مرزي رازي در ايستگاه مرزي كاپيكوي درتركيه براي بررسي گذرنامه‌ها و گمرگ توسط مأموران اين كشور متوقف مي‌شود. ايستگاه‌هاي بعدي، وان و اسكله وان هستند. دراسكله وان مسافران سوار كشتي ( فري بوت ) شده و پس از پنج ساعت مسافرت با كشتي بر روي درياچه وان به اسكله تاتوان رسيده و سفر خود را با قطار درجه يك كوپه‌اي (تخت‌دار) تركيه ادامه مي‌دهند. قطار پس از عبور از ايستگاه‌هاي الازيق(Elaziğ)، مالاتيا(Malatya)، سيواس(Sivas)، كايسري(Kayseri)، آنكارا(Ankara) و اسكي شهير(Eskişehir) به ايستگاه راه آهن حيدرپاشا(haydarpaşa) در بخش آسیایی شهر استانبول مي‌رسد.
تاجایی که یادم هست ظرفیت این قطار که دارای 5 واگن و به صورت کوپه های اکسپرس 4 تخته می باشد در هر مسیر 192 مسافر است.
طول مسیر 2966 کیلومتر است و مدت زمان سفر طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی راه آهن دو کشور 70 ساعت اعلام شده است که معمولا تا 10-20 ساعت تأخیر را هم شاهد هستیم.
برای دیدن مسیر قطار آسیایی تهران استانبول به این نقشه مراجعه کن
امیدوارم توانسته باشم به سئوالتان پاسخ دهم.
ترجمه اخبار ترکیه

ترجمه اخبار ترکیه می‌گوید:

آدرس نقشه:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/c/c0/T%C3%BCrkiye_demiryollar%C4%B1_haritas%C4%B1_2007.jpg

ناشناس می‌گوید:

سلام
جدا ممنونم.
سمیرا