حکایات جالب انتخابات محلی شهرداری ها در ترکیه!

کاندید الاغ سوار!

زکی بوروکوچین که به عنوان نامزد مستقل از شهر بینگؤل کاندید شده بود در کل ترکیه به چهره ای شناخته شده تبدیل شد.
او سوار بر الاغ به تبلیغ خود پرداخت و در میتینگهایی که برپا می کرد جمعیتی بیش از 10 هزار نفر شرکت می کردند (نزدیک به نیمی از جمعیت شهر)، اما وقتی آراء شمارش شد او تنها 76 رأی به دست آورد. بوروکوچین می گوید دستان آنهایی که به میتینگهای من می آمدند بشکند که به من دروغ می گفتند. دو خانه خود را برای این انتخابات فروخته بودم!

رقابت عروس و مادر شوهر سابق!

در شهرستان عثمان غازی بورسا، وقتی امل یاشار 28 ساله کاندیداتوری خود را اعلام کرد مادر شوهر سابق او - ناهیده حاجی اوغوللاری- هم کاندید شد تا عروس سابقش نتواند رأی بیاورد! امل یاشار 400 و ناهیده نیز 350 رأی آورد و نصرت آیدین با 850 رأی به عنوان شهردار انتخاب شد!

رفتگر اخراج شده، شهردار شد!

حقی چلیک رفتگر شهر پولات الی استان کیلیس از کارش اخراج شد اما با شرکت در انتخابات، شهردار فعلی را شکست داد و به جای وی بر کرسی شهرداری نشست! او 15 رأی بیشتر از شهردار فعلی آورده بود!

نامزدی که 0 رأی به دست آورد!

نظام الدین کاراداغ که از شهر آغین نامزد انتخابات شده بود در کل شهر صفر رأی به دست آورد! وی به دلیل آنکه در زمان انتخابات به پایتخت رفته بود نتوانسته بود به خودش رأی دهد اما هیچ یک از اقوام وی نیز به او رأی نداده بودند.

وقتی کاندیداها اعتراض می کنند!

در شهرستان کادیشهری استان یوزگات داوود کاراداووت کاندید حزب عدالت و توسعه با مصطفی آکسو نامزد حزب سعادت باهم به رقابت پرداختند و هردو 1059 رأی کسب کردند!

با اعتراض دو کاندید، آرا بازشماری شد و مشخص شد کاراداووت نامزد حزب عدالت و توسعه رأی بیشتری گرفته است.

این امر با اعتراض آکسو نامزد حزب سعادت روبه رو شد و آراء دوباره بازشماری شد. این بار مشخص شد آکسو با 5 رأی بیشتر، به عنوان شهردار انتخاب شده است!

نامزد حزب عدالت و توسعه باز هم به این نتیجه اعتراض کرد و با بازشماری دوباره آراء، مشخص شد که نامزد حزب عدالت و توسعه دو رأی بیشتر کسب کرده است و وی به عنوان شهردار کادیشهری انتخاب شده است!!

نامزد حزب سعادت اکنون در حال تنظیم شکایتنامه به مرکز انتخابات می باشد!

زنان به جای شوهران، کاندید و شهردار شدند!

در ایغدیر، دو زن که شوهرانشان از سوی احزاب به نامزدی پذیرفته نشده بودند از احزاب دیگر کاندید شدند و شهردار شدند!

ثروت چانکایا برای نامزدی شهرداری ملک لی به حزب عدالت و توسعه رفت اما از سوی آن حزب پذیرفته نشد. امینه چانکایا زن ثروت به همین دلیل به حزب دموکراتیک رفت و از سوی آن حزب به عنوان نامزد انتخابات شهرداری شناخته شده و شهردار شد! این زن اولین زن شهردار شهر ملک لی است!

خانیم توران نیز در شهر آرالیک وقتی شوهر شهردارش برای بار دوم از سوی حزب عدالت و توسعه به عنوان نامزد انتخابات پذیرفته نشد از حزب دموکراتیک کاندید شد و با پیروزی در انتخابات بر صندلی شوهرش نشست! این زن نیز اولین شهردار تاریخ ملک لی است!

در شهرستان اصلاحیه استان غازی آنتپ، مالکه اولوداغ وقتی دید شوهرش از سوی حزب عدالت و توسعه به عنوان نامزد انتخابات پذیرفته نشده است به حزب دموکراتیک رفت و از سوی آن حزب کاندید شد. مالکه اولوداغ با کمک شوهرش پیروز شد و شهرستان اصلاحیه نیز اولین شهردار زن تاریخ خود را بازشناخت!

راننده شهردار، شهردار شد!

محمت أونر 12 سال راننده شهردار شهر تپه خان بود. وی که در این انتخابات با رئیس خود به رقابت می پرداخت پیروز انتخابات شد! وی می گوید مردم او را دوست دارند و به همین دلیل او را انتخاب کرده اند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، کامل آیدینلی کارگر شهرداری هنگامی که از سوی شهردار از کار برکنار شد از سوی حزب حرکت ملی گرا به عنوان نامزد انتخابات شرکت کرد و بر کرسی کسی که او را از کار برکنار کرده بود نشست!

رقابت با زن داداش!

علی تکل نامزد حزب دموکراتیک و شهردار فعلی کاراجاحیصار نیز با زن داداش خود که از سوی حزب عدالت و توسعه کاندید شده بود به رقابت پرداخت و رأی بیشتری آورد!

یک رفتگر دیگر که انتخاب شد!

محمت اؤستونتاش 47 ساله هم که سپور شهرداری تورگوتلو بود در انتخابات محلی شهرداریها به عنوان شهریار بخش داغ ینی کؤی انتخاب شد!

2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

www.haber7.com در ايران فيلتر شد

ناشناس می‌گوید:

ایول به این ترکیه.همه می تونن نامزد انتخابات بشن و هر کسی که رای بیاره می تونه پست را بگبره.
آفرین داره...
سارا