مجسمه "باران عشق" به دلیل مستهجن بودن از منطقه توریستی ترکیه برداشته شد!

انتخابات در ترکیه به اتمام رسید و نتایج آن مشخص شد. طبق آنچه که پیش بینی می شد حزب عدالت و توسعه که به گرایشهای اسلامی شهرت دارد به رهبری رجب طیب اردوغان پیروز انتخابات شد و حزب جمهوری خلق با گرایشهای لائیک نیز در رتبه دوم قرار گرفت.

حزب حرکت ملی با اندیشه های اسلامی و ملی در انتخابات بعد از دو حزب فوق بیشترین آراء را به خود اختصاص داد.

نکته جالب توجه در این انتخابات این است که اکثریت مردم استانها و شهرستانهای حاشیه دریای مدیترانه، مرمره و اژه به حزب جمهوری خلق با اندیشه های لائیک رأی دادند. اکثریت این مناطق جزء آزادترین و توریستی ترین مناطق ترکیه هستند که نقش مهمی در اقتصاد ترکیه دارند.

حزب حرکت ملی در یکی از مهمترین شهرهای توریستی ترکیه یعنی بخش کمر آنتالیا پیروز انتخابات شهرداری ها شد و مصطفی گل شهردار جدید در اولین اقدام دستور برداشتن مجسمه "باران عشق" را از میدان مرکزی این شهر صادر کرد.

مجسمه باران عشق شامل یک مرد و زن برهنه است که همدیگر را در آغوش گرفته اند و مرد، زن را بالای سر خود برده است و آبفشانی نیز قطره های آب را روی آن می ریزد.

امروز به دستور شهردار کمر، مأموران شهرداری با جرثقیل این مجسمه را برداشتند که باعث اعتراض شدید برخی از مردم محلی و تشویق برخی دیگر شد!

معترضان می گویند باید به هنر احترام گذاشت و ظفر ساری، مجسمه ساز و طراح اثر نیز به اداره مالکیت معنوی شکایت کرده است.

افرادی که موافق اقدام شهردار هستند نیز می گویند این مجسمه حکایتگر هیچ چیزی نیست و با اعتقادات مردم همخوانی ندارد.

از سوی دیگر شهردار منطقه کادی کؤی استانبول که عضو حزب جمهوری خلق است خواهان این اثر شده است و گفته است خواهان نصب مجسمه در منطقه شهرداری خود است.

همانطور که گفتیم کمر یکی از زیباترین و توریستی ترین مناطق ترکیه است که در استان آنتالیا قرار دارد و سالانه میلیونها نفر از توریستها برای استفاده از ساحل و زیباییهای آن به آنجا سفر می کنند.

برای کسب اطلاعاتی درباره این منطقه به این آدرس بروید.

برای دیدن فیلمی بسیار زیبا از کمر آنتالیا به این آدرس بروید

2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=69130
درذي غير حرفه اي خبر توسط عصر ايران

،در ضمن اگر اشتباه نكرده باشم شهردار قبلي هم از حزب عدالت و توسعه بوده كه خبر مربوط را غصر ايران حزب جمهريت خلق گفته....
از اين كارها تو ايران ما زياد ميشه

ناشناس می‌گوید:

سلام. خوبید. این وبلاگ خیلی باحال و خوب و جالبه. من دوسش دارم. مرسی.