نیت نمازشان به فارسی است، اما ایران سکوت می کند، چرا؟

ترکیه ی لائیک از مسلمانان اویغور در چین دفاع می کند و کاردار سفارت چین را احضار می کند. اما ایران اسلامی سکوت کرده و چشم خود را به روی قتل عام مسلمانان در چین بسته است.

یک انتقاد جانانه اردوغان از شیمون پرز در اجلاس داووس تمام فلسطینی ها را به وجد آورد در حالی که ایران سی سال است از حمایت از فلسطینی ها سخن می گوید.

راستی چطور ترکیه لائیک در این چند سال هواداران بسیاری را در کشورهای اسلامی پیدا کرده است؟

دیروز یک اویغور ساکن ترکیه را می دیدم. می گفت: چرا ایران موضع نمی گیرد؟ لبخندی تلخ کردم و گفتم: فعلا ایران اسلامی، مسائل مهمتری از جمله مدیریت جهان را دارد انجام می دهد و وقت برای مسائل کوچیک ندارد.

می گفت: اینترنت در اویغورستان قطع است، تلفنهای همراه کار نمی کنند و چند نفری نیز با خریدن ریسک شهادت، با تلفن ماهواره ای وقایع را به جهان می رسانند. اما چین آنقدر قدرتمند است که به زودی جو تبلیغاتی را به دست گرفته و جای ظالم و مظلوم را عوض خواهد کرد.

می گفت: بیش از هزار اویغور مسلمان ترک کشته شده اند اما تمامی خبرگزاریهای خارجی از قتل 156 نفر خبر می دهند و دولت چین هم تصاویر چینی های مصدوم را پخش می کند!!

همین دوست اویغور می گوید: لباس شخصیهای پلیس شبانه به خانه اویغورها می آیند و آنها را می برند و تحویل چینیهای هان می دهند.

ما که اویغورستان را جزئی از چین می دانیم بهتر است بدانیم که این منطقه تا قبل از سال 1949 یک سرزمین غیرچینی مسلمان بوده است و همانند تبت از سوی چین کمونیست اشغال شده است.

به راستی خون مسلمانان فلسطین از خون مسلمانان اویغور که نیتهای نمازشان به فارسی است رنگین تر است؟
این ها همان مسلمانانی هستند که توسط ابوحنیفه ی ایرانی مسلمان شده اند، نماز را نماز می گویند، نمازی را که ما عشاء می خوانیم "نماز شامگاه" می گویند و...

داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته است: وضعيت بسيار نامناسب و تراژدي انساني در منطقه وجود دارد و ترکيه نمي تواند در قبال اين تحولات سکوت اختيار کند.

اما خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به دفاع از چینی ها پرداخته و می نویسد: حوادث خونين منطقه خودمختار اويغورنشين سين کيانگ چين بازتاب بسيار گسترده اي در ترکيه دارد و تظاهراتي در شهرهاي بزرگ اين کشور عليه آنچه که ظلم عليه ترکهاي مسلمان ايغور از سوي دولت چين قلمداد شده، صورت مي گيرد.

بعد از سی سال به کجا رسیده ایم؟ آیا شعار "نه شرقی نه غربی" عوض شده است؟ و چگونه می توان از چین مخالف تمام اصول انسانی حمایت کرد؟ شرم بر ما...

لینک مرتبط: چين بزرگترين شريک تجاري ايران در منطقه آسياست!

4 کامنت:

sayeh می‌گوید:

salam khaste nabashin
u dige chera che ta vagho hae az jomhori eslami darin ina che mifahman d mosalman yani che inha hichi nemifahman joz koshto koshtaro zolmo setam hamin moafagh bashin

parsa می‌گوید:

salam
chetor mitonam ba bachehaye irani moghim turkiye ertebat dashte basham
lotfan rahnemaee konıd
zende bad iran
dar zemn ERDOĞAN vase gaze tooye davos joloye ısrael vastad
valı tooye ın oza ke mardom İRAN daran tavasot rejım koshte mıshan ıshoon be ahmadınezhad tabrık mıge
jaye soal nıst

نیما می‌گوید:

سلام, دوست گرامی برای پشتیبانی از سایت همدیگه و بالا بردن رتبه جستجو, به شما لینک دادم. اگه شما هم به سایت ما که برای پشتیبانی اخبار این چند روزه ایران ایجاد شده لینک بدی, بسیار ممنون میشیم.

آدرس سایت:
http://iloveiran.wordpress.com

امیر (oberon)مدیر کلوب استاد شهریار می‌گوید:

مثل همیشه دولت ایران جنایتکاران رو همراهی میکنه.از مطلب وبلاگتون با ذکر منبع در پست37 بحثم استفاده کردم
http://www.cloob.com/club/post/show/clubname/shahriyar/topicid/1903933