درسی که ترکها به اماراتیها دادند!

بحران سیاسی بین ترکیه و امارات که حتی نزدیک بود به قطع روابط بین دو کشور منجر شود با عذرخواهی وزیر امور خارجه امارات از احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در ساعات اولیه بامداد، خاتمه یافت.

وزیر امور خارجه ترکیه که در ساعت 2:50 به وقت ترکیه با یک فروند هواپیمای اختصاصی وارد فرودگاه ابوظبی شده بود با دیدن جلوگیری مسئولان اماراتی فرودگاه از ورود محافظان مسلحش به سالن فرودگاه به جر و بحث با مسئولان فرودگاه ابوظبی پرداخت و تصمیم به ترک امارات به مقصد ریاض پایتخت عربستان گرفت.

داوود اوغلو که از سوی مسئولان وزارت خارجه امارات مورد استقبال قرار گرفته بود به هنگام عزیمت به هتل در ابوظبی متوجه شد مسئولان فرودگاه مانع همراهی هیأت محافظانش شده اند. وی به همین دلیل به فرودگاه برگشت و اعلام کرد تا زمانی که آخرین فرد هیأت ترک از فرودگاه خارج نشوند به سوی هتل نخواهد رفت.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسأله از جایی شروع شده بود که مسئولان فرودگاه ابوظبی خواهان عبور محافظان وزیر خارجه از دستگاه ایکس ری شده بودند و در مورد ورود محافظان ترک با سلاح و تجهیزات بی سیم به ابوظبی با ترکها به جر و بحث پرداخته بودند.

به دنبال این مسأله احمد داوود اوغلو با ذکر اینکه خواهان ترک امارات به مقصد عربستان می باشد خواهان آماده شدن هواپیمای حامل هیأت ترک برای پرواز به مقصد ریاض می شود اما وزیر امور خارجه امارات که با تلفن مسئولان اماراتی از خواب بیدار شده بود ضمن تماس تلفنی با داوود اوغلو و عذرخواهی از وی به خاطر اتفاقات پیش آمده قول می دهد که شدیدترین برخوردها را با مسئولان این بحران انجام خواهد داد و در ساعات اولیه بامداد برای عذرخواهی به محل اقامت وزیر امور خارجه ترکیه خواهد آمد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در ساعت 6 صبح سراسیمه با یک هلی کوپتر که برای وزیر امور خارجه لوکزامبورگ اختصاص داده شده بود به هتل محل اقامت وزیر خارجه ترکیه آمده و از وی پوزش می طلبد.

وزیر خارجه امارات سپس در ساعت 8:30 نیز مجددا و به طور رسمی با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو می کند.

داوود اوغلو که عصر روز دوشنبه امارات را به مقصد عربستان ترک کرده است در دیدار با مقامات اماراتی حول مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به بحث و گفتگو نشسته بود.


4 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

Yashasin Turkler!

ناشناس می‌گوید:

in torkhay aziz harja miran ye dava rah mindazan

ناشناس می‌گوید:

جناب اقای ناشناس این دعوا نیست در دنیای امروزه به این دفاع از غرور ملی و ارزش گذاشتن برای هویت ملی می گویند احتمالا در روستای شما به این دعوا می گویند

کورش می‌گوید:

دوست ترکم
محض اطلاع جنابعالی
هر مقام دولتی و رسمی که به کشور دیگری سفر میکند.
1 - میتواند محافظ شخصی داشته باشد
2 - محافظ شخصی نمیتواند مسلح باشد
3 - امنیت مقام رسمی بعهده کشور میزباان است
4 - محافظ شخصی میتواند تجهیزات ارتباطی داشته باشد.
..............
............
اینها قسمتی از توافقنامه بین المللی سفرهای رسمی است که اگر بخواهید کامل آن را مطالعه کنید برایتان ای میل کنم