ترکیه 50 کیلومتر داخل مرزهای عراق

کانال خبر ترک:
50 کیلومتر داخل مرز عراق هستیم!
طبق اطلاعات کسب شده، درجلسه هماهنگی مرکزی جمیل چیچک معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرده است:"فانتوم های اف 16 ترکیه تا 40 کیلومتر داخل شمال عراق را تحت نظر گرفته اند و عملیات نظامی از زمین و هوا ادامه دارد و نیروهای ترک بیشتر از این هم در داخل عراق پیشروی خواهند کرد"
"چیچک" ضمن اذعان به اینکه حمله به شمال عراق با هماهنگی اطلاعاتی ایالات متحده بوده و آنها از این اقدام باخبر هستند، در مورد تبدیل شمال عراق به ویتنامی دیگر ابراز نگرانی کرد.
معاون نخست وزیر افزود:" هرآنچه که ارتش درخواست کرده است بدون هیچ کم و کاستی ای انجام شده است."
چیچک با اعلام مخالفت آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی با عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق گفت:"ما مجبور هستیم دنیا را درباره حق عملیات نظامی مان قانع کنیم و اکنون به لحاظ سیاسی، تمام فعالیتهای دیپلماتیک ترکیه مصروف آنست. چرا که در غیر این صورت هزینه آن برای ترکیه گران خواهد بود"
بعد از حمله پ.ک.ک به ارتش در استان حکاری، هواپیماهای جنگی ترکیه تا 50 کیلومتری عمق شمال عراق نفوذ کرده و کمپ های پ.ک.ک را به صورت موضعی هدف قرار می دهند. توپخانه ارتش ترکیه هم در حال بمباران کمپ هاست. نیروهای پیاده ارتش و هلی کوپترهای سیکورسکی نیز به این عملیات ملحق شده اند. -کانال خبر ترک

همینطور از شمال عراق خبر می رسد که روستاهای هم مرز ترکیه در شمال عراق از چندین روز قبل در حال تخلیه هستند و روستائیان در حال مهاجرت به اربیل و سایر شهرهای عراق هستند. مدارس تعطیل شده اند و خانواده ها مجبور به ترک خانه های خود شده اند. هم اکنون 200 روستای شمال عراق خالی از سکنه شده است.


2 کامنت:

کامران می‌گوید:

خسته نباشی مترجم ناشناس عزیز
کیفیت ترجمه هایت بالاست و کار قشنگی را آغاز کرده ای.
فکر می کنم فانتوم صرفاً لقب F4 باشد و F16 لقب دیگری دارد.

ناشناس می‌گوید:

سلام دوست من.
مرسی از اینکه مورد توجه واقع شده.
راتش من سعی کرده بودم به متن وفادار بمونم.
مرسی از راهنمایت