هدف پ.ک.ک است یا ایران؟

هدف پ.ک.ک است یا ایران؟
موشک 13.6 تنی بیگ بلو آماده می شود
سایت اخبار(ترکیه)- مقامات کاخ سفید یک لایحه را جهت پیشرفت کار طراحی موشکی جهت عملیات نظامی ضربتی تقدیم کنگره آمریکا کردند.
بر مبنای این لایحه، برای ارتقاء موشک های 13.6 تنی "بیگ بلو" و عملیات سوار کردن این موشک ها روی جت های جنگی ب-2 و حمل موشک بر روی هواپیماهای جنگی، درخواست 88 میلیون دلار بودجه شد.
این درخواست بوش، باعث بحث و نظر فراوان شده است. درخواست این بودجه ازسوی بوش نگاهها را متوجه حمله محتمل آمریکا به تأسیسات زیرزمینی هسته ای ایران می کند. از سوی دیگر، جراید روسیه احتمال می دهند این امر برای بمباران غارهایی باشد که چریکهای پ.ک.ک در آنها مخفی شده اند.
دنیا با سلاحهای مهیب و مخرب ایالات متحده در زمان جنگ افغانستان و عراق آشنا شد. در حال حاضر، مخربترین موشک ضد پناهگاه هدایت شونده آمریکا موسوم به "جی بی یو-28" 2 و 3 دهم تنی و همچنین موشک با علامت اختصاری "ام.او.اِی.بی" با وزن 9.5 تن می باشد. موشک در سطح منفجر شده و هدف را به طور کامل امحا می کند.
این درحالیست که آمریکا برای از بین بردن تونلهای بتونی زیرزمینی و غارها به دنبال موشکهایی به مراتب قویتر و با دامنه تخریب بیشتر است!
به همین دلیل شرکت بوئینگ در حال ساخت موشک پیشرفته "بیگ بلو" است که به وسیله ماهواره کنترل می شود و وزن آن به 13.6 تن بالغ می شود.
موشک "ام.او.پی" برای اولین بار در ماه مارس گذشته در مرکز موشکی " وایت سندز" در نیومکزیکو آزمایش شد.
این موشک که جهت استفاده هواپیماهای جنگی ب -2 و ب-52 در نظر گرفته شده اند برای اولین بار در ماه آینده میلادی بر روی هواپیماهای ب-2 آزمایش خواهند شد.
به همین دلیل، کاخ سفید از بودجه فوق العاده 42.3 میلیارد دلاری جنگ افغانستان و عراق، می خواهد 88 میلیون دلار آنرا برای آزمایشهای لازم به این موشکها اختصاص دهد.
در روزهایی که جنگ ایران و آمریکا به موضوع گمانه زنی ها بدل شده است موضوع موشکهای آمریکایی بحث های بیشتری را دامن زده است.
"جیم موران" نماینده حزب دمکرات آمریکا در مجلس در این باره اظهار نظر کرد:" هدف از آماده سازی این بمب، نه عراق و نه افغانستان بلکه ایران خواهد بود"
وی گفت: " پنتاگون بخصوص برای بمباران تأسیسات زیرزمینی غنی سازی اورانیم در شهر نطنز، به این موشک ها احتیاج دارد."
روسها هدف این بمب ها را شورشیان پ.ک.ک می دانند
در حالی که آگاهان سیاسی در آمریکا، هدف از توسعه ساخت موشکهای هدایت شونده با ماهواره از سوی ایالات متحده را حمله به تأسیسات اتمی ایران می دانند از سوی دیگر روسها اعتقاد دارند این سلاحهای جدید علیه پ.ک.ک در شمال عراق به کار گرفته خواهند شد!
مشخصات موشک بیگ بلو
طبق مشخصاتی که از سوی آژانس مقابله با تهدیدات ایالات متحده اعلام شده است، "موشک ام.او.پی" نزدیک به 6.25 متر درازا، 80 سانتیمتر قطر و 13.6 تن وزن دارد.
این موشکها توانایی نفوذ به عمق 60 متری را دارند. پس از نفوذ موشک تا عمق 60 متری، موشک منفجر می شود.
موشک مزبور، در تأسیسات ساخته شده در عمق کوهها نیز تا عمق 40 متری نفوذ می کند و پس از انفجار، هدف را امحا می کند.
گفتنی ست: شناسایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به عنوان یک نیروی تروریستی و تحریم این نیرو ی نظامی، وزارت دفاع و چندین بانک ایرانی، از سوی آگاهان سیاسی گام نخست ایالات متحده برای جنگ با ایران برشمرده می شود.

1 کامنت:

کامران می‌گوید:

دوست من
زیر هر کلیپ یوتیوب یک
embed
هست که باید محتواشو توی قسمت
edit html
کپی کنی.
همین