اهمیت عایشه ها و فاطمه ها برای ترکیه!

اهمیت عایشه ها و فاطمه ها برای ترکیه
آیا این بار فاطمه به تعطیلات خواهد رفت؟!
در مورد عملیات نظامی ترکیه علیه گروه پ.ک.ک که چند مدتی است حملات کورکورانه ای را علیه مردم عادی و سربازان ترکیه شروع کرده نخست وزیر ترکیه - اردوغان - جمله جالبی گفت!
اردوغان در این زمینه گفت: " شاید فاطمه* به تعطیلات برود!"
زمانی که ترکیه قبرس را فتح کرد، اسم رمز عملیات {عایشه به تعطیلات برود}، از نام دختر وزیر امور خارجه وقت ترکیه { توران گونش} گرفته شده بود.
حمله احتمالی ترکیه به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق، از موضوعات طرح شده ی خبرنگاران در دیدار با نخست وزیر ترکیه بود. رجب طیب اردوغان، در پاسخ به سئوال "آیا عایشه به تعطیلات خواهد رفت!؟" گفت: "شاید این بار فاطمه به تعطیلات برود!"
رمز شروع عملیات قبرس در زمان حکومت "بولنت اجویت" در سال 1974، برگرفته از نام دختر وزیر امور خارجه ترکیه توران گونش بود. "عایشه آیتان" ** امروز و بعد از 33 سال به عنوان یک جامعه شناس در ترکیه شناخته شده است. نام وی در آن زمان بر سر زبان ها افتاده بود.
مزاح جالب پریروز اردوغان درباره حرکت نظامی ترکیه در شمال عراق به اسم دختر کنونی وزیر امور خارجه ترکیه - علی باباجان*** - بر می گردد.
اسم دختر وزیر خارجه ترکیه - فاطمه دلارا- است.
------------
* عایشه و فاطمه از اسم های محبوب دختران در ترکیه است. به طوری که وقتی ترک ها بخواهند یکی از این اسم ها را بیاورند، معمولا آن یکی را نیز نام می برند. برای پسران هم اسم های احمد و محمد (محمت) از محبوبترین اسم های ترکیه است!
اینجا، احمد و محمد، عایشه و فاطمه معمولا در کنار هم می آیند!
** در ترکیه، دختران بعد از ازدواج، نام خانوادگی همسرشان را می گیرند.
*** علی باباجان، از سیاستمداران زیرک ترکیه است و مسئول مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا می باشد.

0 کامنت: