سمند ایران در حال تسخیر ترکیه است... اگر!

سمند ایران محصول ایران خودرو به قیمت تقریبی 15 میلیون و پانصد تومان در ترکیه عرضه خواهد شد. این خبر در روزنامه پرتیراژ ملیت ترکیه با عنوان رقابت اتومبیل های ارزان قیمت در بازار؛ سمند ایران در طول سال به قیمت 19990 لیره کار شده است.

طبق اطلاعیه شرکت عرضه کننده سمند در ترکیه قیمت این خودرو در بازار در طول سال تغییر نخواهد کرد. قیمت تقریبی سمند 15 میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود که نسبت به قیمت سایر خودروها در ترکیه تقریبا ارزان است.

جالب اینجاست که این ماشین ایرانی با تبلیغات خوب در ترکیه و دید مثبت ترکها به ایران از استقبال بسیار خوبی برخوردار است به طوری که تمام سمندهای عرضه شده قبل از ورود به ترکیه پیش فروش شده اند! با توجه به استقبال شایان ترکها از خودروهای ایرانی، ترکها تا کنون 19 هزار خودرو از ایران سفارش داده اند که 12 هزار از این خودروها، سمند می باشد.

سمند عرضه شده در ترکیه از نوع ال.ایکس دارای کیسه هوای راننده، سیستم ABS، بخاری، صندلی های جلوی نیمه اتوماتیک، قفل ایمنی مرکزی، شیشه بالابر برقی، آینه های الکتریک، چراغ مه شکن و سیستم هشدار دهنده مسافت قابل پارک می باشد.

مدل لیموزین و تشریفاتی سمند نیز طی ماههای جاری در ترکیه وارد بازار خواهد شد.

پی نوشت –

  1. باید به مسئولان مذاکره کننده صادرات خودرو تبریک گفت. در جائی که انحصار خودرو در دست شرکتهای غربی، ژاپنی و کره ای است فروش 19 هزار خودرو در طول یک سال آنهم به قیمتی معقول یک موفقیت اقتصادی است.
  2. خدا کند که سمندهای ایرانی در ترکیه به مشکل فنی برنخورند چون در آنصورت مشکلات برای همیشه در ذهنها باقی خواهد ماند! و در بازار رقابتی ترکیه انتخاب یک حق است و هرکس معمولا می کوشد بهترین جنس را انتخاب کند.

0 کامنت: