درباره سریال ترکی کلید اسرار: این حکایت حکایت زندگی ماست +عکس

این سریال که در ترکیه هم بسیار پرمخاطب بوده است برای کانال تلویزیونی اسلامگرای سامان یولو(کهکشان) ساخته شده است. کارگردان آن آونی کوتوک اوغلو و تهیه کننده آن نیز احمد گل است.

این سریال در واقع بخشی از برنامه پرمخاطب دنیای اسرار بوده است که به نوشته سایت کانال سامان یولو، بخش های پنهان زندگی را نشان مخاطب می دهد. کلید اسرار با عناوین دیگر به مدت 9 سال از کانال سامان یولو پخش شده است و از این حیث یکی از طولانی ترین برنامه ها بوده است که توانسته است ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.

رها یپرم که بخش هایی از این سریال را به عینه در زندگی خود تجربه کرده است اعتراف کرده است که این یک بار خودکشی کرده است و بعد از نجات، اولین کاری که کرده است خواندن دو رکعت نماز بوده است.

وی درباره چگونگی ساخت سریال می گوید: " کانال تلویزیونی ما یک برنامه را با عنوان دعوتیه های معجزات خریده بود که در واقع مربوط به دنیای مسیحیت بود. از این برنامه خوشمان آمد و سعی کردیم آنرا جهانی اش کنیم. هنگام شروع به کار این سریال با یک حدیث حضرت محمد کار را کلید زدیم: تلاش برای خوشبختی بی پایان یک شخص از تمامی چیزهایی که روی آنها خورشید طلوع می کند و غروب پرخیرتر است."

امید ساچیوروز نیز درباره این سریال می گوید:" پیام این سریال پاداش خیر در برابر کار خیر است و پاداش بد در برابر کار بد؛ انسانها باید امید داشته باشند. همیشه یک راه خروج از بن بست وجود دارد. امید دادن به انسانها یک پیام است. اگر در تاریکترین جای دنیا هم باشید، تاریکترین نقطه دنیا ناامیدیست."

وی اضافه می کند بسیاری از بخش های این سریال ریشه ای در واقعیت دارند.

امید ساچیوروز که پیش از این به عنوان یک مانکن مشهور بود از دنیای مد وارد بازیگری شد، بعد از آن نیز به ناگهان از همه چیز کنار کشید و به دین علاقه نشان داد. وی می گوید این حکایت حکایت خود اوست و اضافه می کند:" در این باره یک کتاب نوشتم با عنوان عسل زهردار، در این کتاب سرنوشت خودم را بازگو کرده ام. شهرت در عین شیرینی و در عین اینکه همانند عسل است یک زهر برای انسانهاست. من به عنوان کرال سینمای ترکیه انتخاب شده بودم. عکس هایم با دختران زیبارو زینت بخش روی جلد مجلات بوده است. اگر راهنمای استفاده را به کار نبری، ماشینت خراب خواهد شد. من نیز آنگونه شده بودم. من کسی هستم که حتی اقدام به خودکشی هم کرده بودم. به شهرت و پول رسیده بودم. به طوری که حتی در خیابان نمی توانستم قدم بزنم. شاید آرزوی میلیونها جوان این بود که مانند من بشوند. اما خوشبخت نشدم. وارد یک محیط معنوی شدم که نمی توانستم از آن خارج شوم. کسی بودم که معادل حقوق سه ماه زحمت مردم را در یک شب به باد می دادم. اگر جای خالی معنویت را پر نکنی روزی آن جای خالی به سراغت خواهد آمد.

پی نوشت – گویا سریال کلید اسرار هم اکنون در ایران پخش می شود و با استقبال تماشاگران روبه رو شده است. خودم این سریال را ندیده ام و این مطالب را هم به درخواست یک دوست که کامنت گذاشته بودند، با جستجو در اینترنت برای علاقمندان این سریال ترجمه کردم. هرچند که این برنامه در ترکیه هم پرمخاطب بوده است اما برخی از بینندگان ترک که از آنها سئوال می کردم برخی از بخش های این سریال را ترویج خرافات می دانستند.

- برای خواندن اصل مصاحبه با دست اندرکاران این سریال به این آدرس (روزنامه صباح ترکیه) مراجعه نمایید

- برای دیدن بخش هایی از این سریال به آدرس اینترنتی شبکه سامان یولو بروید و از آنجا در قسمت سمت چپ(زیر عکس بازیگر) بخش ها را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

لطفا کپی رایت را رعایت کنیم!

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

Idiot!
him not you
این ترکها چشون شده؟ خوشی زده زیر دلشون؟