خلبانان ترک چگونه به سرنشینان آرامش می دهند!!


هواپیمای خطوط هوایی قبرس شمالی با 177 سرنشین از ازمیر ترکیه به مقصد قبرس پرواز می کند. اما در بین راه گرفتار دالان هوایی (توربولانس) می شود. خلبانان این هواپیما که از شدت باد و طوفان دچار لبرش های شدید شده است برای کاهش اضطراب مسافران به بازی کمدی استند آپ می پردازند!

هواپیمای بوئینگ 737-800، ساعت 17، دوروز قبل از فرودگاه ارجان ازمیر به هوا برمی خیزد و با گرفتار شدن هواپیما در توربولانس اضطراب سراپای سرنشینان هواپیما را در بر می گیرد. خلبان عزیز اوغلو با دیدن این منظره شروع به اجرای یک کمدی دو نفره با کمک دستیار خود می کند و در تمام طول مسیر مسافران را به قهقهه می اندازد.

این کاپیتان خوش ذوق هواپیما می گوید: "دستیارم با من قهر است چون در تفریح امروزمان نگذاشتم او سوار موتورسیکلت شود!" این خلبان، لابه لای شوخی های خود به تکانهای قریب الوقوع هواپیما نیز اشاره می کند تا مسافران در این زمینه هشیار باشند.

خلبان در حالی که در آسمان ازمیر هیپودروم را نشان می داد اضافه کرد: " مسافران سمت چپی می توانند به طور زنده مسابقات اسبدوانی را ببینند. اما متأسفم که نمی توانید در شرط بندی ها شرکت کنید چون من نمی توانم شما را پیاده کنم!"

لیلا اوزگور، یکی از مسافران خط ازمیر – قبرس ضمن اشاره به اینکه 12 سال مسافر این خطوط است می گوید: " تا بحال چنین مسافرتی نداشته ام! احساس می کنم خلبانان شیوه جدیدی را از خود به معرض نمایش گذاشته اند.خیلی خوشحالم، حسابی سرگرم شدیم، این مسافرت همانند صحنه تئاتر بود!"

عزیز اوغلو، خلبان پرواز نیز ضمن اشاره به آنکه بخاطر حوادث اخیر هوایی دچار شرایط سختی شده اند گفت: " ما در طول راه با مسافران شوخی می کنیم، تکه می پرانیم و با شنیدن قهقهه مسافران، ما هم به آرامش می رسیم!"

خبرگزاری دوغان - بدروم



1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

درود به شما.من هرروز مطالب وبلاگتونو میخونم و لذت میبرم.آفرین به شما که به زیبایی اخبار ترکی رو به فارسی روان ترجمه میکنید.کدجاوای ضدکپی رو دارم خواستی بگوبه میلت بفرستم بذاری تو قالب وبلاگ و دیگه کسی نمیتونه مطلب کش بره.