نیروهای زمینی ارتش ترکیه وارد شمال عراق شدند

بنا بر خبری که دقایقی پیش روزنامه حریت ارسال کرده است نیروی زمینی ترکیه وارد خاک شمال عراق شده اند و به سوی اهداف در نظر گرفته شده نظامی پیشروی کرده اند.

به نوشته سایت فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه" در حالی که عملیات علیه ترور در داخل خاک ترکیه ادامه دارد روز پنج شنبه [دیروز] بین ساعات 10 صبح تا 18 عصر نیروهای زمینی ارتش ترکیه، با پشتیبانی جنگنده بمب افکن های ترک جهت مبارزه با گروههای ترور پ.ک.ک و کنگرا گل وارد خاک عراق شده اند و علیه مواضع پ.ک.ک رشته فعالیتهای نظامی انجام داده اند و در ساعت 19 همانروز با موفقیت گسیل نیروهای زمینی را به طور کامل به پایان رسانده اند"

ستاد نیروهای مسلح ترکیه در سایت خود ضمن اشاره به آنکه به تمامیت ارضی کشور عراق اهمیت خاصی می دهد اعلام کرده است سربازان نیروی زمینی ارتش ترکیه به محض پایان موفق عملیات خاک آن کشور را ترک خواهند کرد"

ستاد ارتش ترکیه همچنین این عملیات نظامی و ورود نیروهای ترک به عراق را برای تمامیت ارضی عراق و پاکسازی آن کشور از تروریست ها هم مهم دانسته است. بنا به خبر دیگر روزنامه حریت توپهای میان برد ارتش ترکیه از دیشب مواضع تروریستها را از فاصله چهل کیلومتری هدف قرار می دهند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه پیش از این ارتش ترکیه تنها به حمله هوایی در شمال عراق دست می زد و نیروهای زمینی ارتش آن کشور از مرزها عبور نمی کردند. چند روز قبل جلال بارزانی رئیس اقلیم کردستان گفته بود نیروهای کرد مستقر در شمال عراق در صورت ادامه حمله ترکیه ساکت نخواهند نشست که بلافاصله علی باباجان وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد در صورت لزوم حتی نیروهای زمینی مان نیز وارد شمال عراق خواهند شد.

دیروز همچنین خبرگزاری رویترز اولین منبعی بود که خبر ورود نیروهای زمینی ارتش ترکیه به شمال عراق را اعلام کرد. این خبرگزاری همچنین از بروز درگیری بین نیروهای ترک به پیشمرگه های کردستان عراق خبر داده بود که از سوی ارتش ترکیه تکذیب شد.

عناصر پ.ک.ک در کوههای قندیل در شمال عراق مستقرند و از آن ناحیه که در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد حملاتی را علیه ایران و ترکیه انجام می دهند


0 کامنت: