سفیر ایران در ترکیه در پاسخ به موضوع حجاب: مردم هر کشور تصمیم گیرنده نهایی هستند!

غلامرضا باقری مقدم،سرپرست سفارت ایران در ترکیه موضوع کشمکش بر سر حجاب در ترکیه را مسأله داخلی آن کشور دانست و گفت مردم ترک موضعشان را خودشان مشخص خواهند کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد بستن روسری زیر چانه به عنوان حجاب پیشنهادی در ترکیه گفت: هر جوانی دوست دارد به یک نحوی ماست بخورد.

به گزارش ملیت، باقری مقدم که با اعضای کانون خبرنگاران سیاسی دیدار کرده بود روابط دو کشور را در سطح عالی توصیف کرد و افزود دو کشور توانایی افزایش حجم تجارت را تا سطح 30 میلیارد دلار دارند.

باقری در پاسخ به نگرانی های مبنی بر تبدیل شدن ترکیه به یک ایران دیگر در چند روز اخیر بخاطر مسأله حجاب افزود: این مسأله مسأله خود ترکیه است. در این باره ملت ترک خود تصمیم خواهند گرفت. سخن گفتن ما در این زمینه صحیح نخواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در ایران مدل بستن روسری زیر چانه به عنوان حجاب وجود دارد گفت: هر جوانی به شیوه خودش ماست می خورد. هر کشوری هم سیستم خودش را دارد. هر کشوری بر اساس سیستم اداره خود عمل می کند. اینکه دو کشور دقیقا کپی و همانند هم باشند درست نخواهد بود. ایران و ترکیه دو کشور دوست، همسایه، برادر و مسلمان هستند اما این بمعنای این نخواهد بود که آنچه در ترکیه بدان عمل می شود عینا در ایران هم انجام شود یا آنچه که در ایران به آن عمل می شود در ترکیه هم بر اساس آن عمل شود. هر کشوری خود تصمیم می گیرد و تصمیم اصلی در هر کشوری برعهده مردم آن کشور است و تصمیم مردم درست خواهد بود.

مشروح خبر را بر اساس گزارش دفتر ایرنا در آنکارا در اینجا بخوانید

پی نوشت - روزنامه ملیت در مورد ماست خوردن هر جوان اصطلاح ضرب المثل را به کار برده است. فکر می کنم آقای باقری مقدم ضرب المثل فارسی گفته باشند. ممکن است در ترجمه آن به ترکی یک اشتباهی صورت گرفته باشد چون من در فارسی این ضرب المثل را نشنیده ام

0 کامنت: