گالری عکس: کردهای ترکیه در آزادی کامل، پایان عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق را جشن گرفتند

تعداد زیادی از کردهای ترکیه پایان یافتن عملیات ارتش ترکیه علیه گروه غیرقانونی پ.ک.ک را جشن گرفتند. صدها تن از کردهای شهر شانلی اورفا که به دعوت حزب کردی جامعه دموکراتیک به مناسبت 8 مارس، روز زن جمع شده بودند با رقص و پایکوبی پایان عملیات ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را تبریک گفتند.

امینه آینه، نماینده وان و معاون حزب جامعه دموکراتیک ضمن انتقادات شدید از ارتش ترکیه گفت: هدف شما چه بود؟ کشنم و کشته شدن؟

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از گازته وطن ترکیه، در این مراسم شهرداران شهرهای استان شانلی اورفا نیز حضور داشتند و زنان کرد به رقص و شعارهای کردی پرداختند. امنیت این مراسم از سوی مأموران پلیس و ارتش تأمین شده بود.

در ترکیه تظاهرات در مخالفت با عملکرد دولت آزاد است. مأموران پلیس ترکیه در تمامی مراسم و تظاهرات حضور می یابند و هرگاه از سوی تظاهر کنندگان به سوی آنان سنگ پرتاب می شود، شعارهای جدایی طلبانه داده می شود یا عکس رهبر تروریستهای پ.ک.ک به نمایش در می آید مداخله می کنند.

در تظاهراتی دیگر در شهر دیاربکر تعدادی از کردهای کفن پوش جلوی قرارگاه ارتش ترکیه به نمایش پرداختند.

حزب کردی جامعه دموکراتیک 23 نماینده در پارلمان ترکیه دارد.






2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

لازم به ذرکه که جمعیت اورفا از ترکیب سه قوم ترک عرب زازا و کرد تشکیل شده که با هم در صلح وارمش زندگی میکنند

Unknown می‌گوید:

خوشبختانه بالاخره اتحادیه اروپا به ترکها فهماند که نباید کسی را به جرم حرف زدن به زبان مادری کشت یا شکنجه و زندانی کرد همانطور که لیلا زانا را به همین جرم سالها زندانی کردند.
امیدوارم روزی بیاید که ترکیه بفهمد که همه انسانها باید دارای آزادی برابر باشند.