اعترافات مهم یک عضو ایرانی پژاک در ترکیه: پژاک از قاچاقچیان بنزین در ایران حق گمرکی می گیرد!

یک عضو ایرانی گروه پ.ک.ک با اسم رمز "دیلوان یعقوب" و با نام اصلی م.ج.الف با تسلیم شدن به پلیس اعترافات مهمی را در مورد فعالیتهای پ.ک.ک و پژاک داشته است. وی در تاریخ 29 آگوست تسلیم نیروهای ترکیه شده بود با اطلاعاتش باعث دستگیری سه نفر و کشته شدن 7 تروریست شد. این عضو گروه پ.ک.ک اصالتا اهل سلماس آذربایجان است.

وی به دلیل عدم تسلط به ترکی به فارسی صحبت می کرد و سخنانش ترجمه می شد. وی برای مقابله با جمهوری اسلامی به پژاک پیوسته بود.

این عضو ایرانی پ.ک.ک گفته است:در ابتدای امر به کمپ هینره یعنی قرارگاه پژاک در عراق و نزدیکی مرز ایران فرستاده شدم. از آنجا به کمپهای بالاکات ، کرتک، شهید روژات و هفتانین در کوه قندیل فرستاده شدم. می خواستم از دست آنها فرار کنم اما دستگیرم کردند و دو ماه زندانیم کردند. بعد از آن به من گفتند می خواهند مرا به ترکیه بفرستند. این گروه هنوز هم به دنبال تشکیل کردستان آزاد است. از سوی دیگر حزب جامعه دموکراتیک ترکیه در تلاش برای دستیابی به منافع سیاسی و نشان دادن ترکیه به عنوان یک کشور غیر دمکرات است و برای این امر فعالیتهای زیادی نیز انجام می دهد. بعد از انتخابات مجلس ترکیه پ.ک.ک با حمایت از نامزدهای حزب جامعه دموکراتیک به این اندیشه رسید که سخنگوی خود را به مجلس فرستاده است.

وی در مورد سهمیه پ.ک.ک از قاچاق در ایران نیز گفت: پ.ک.ک به نام حق گمرکی (!) از قاچاقچیان سیگار، سلاح و بنزین به ازای هر قاطر، 5 هزار تومان دریافت می کند! از قاچاقچیان حیوانات نیز بسته به نوع و تعداد حیوانات 60 هزار تومان می گیرد. من بخاطر آنکه دیدم پ.ک.ک ایدئولوژی اشتباهی دارد از آن جدا شدم و تسلیم نیروهای ترکیه شدم و خواستار بهره مندی از تمامی قوانین ترکیه که به نفعم باشد هستم.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، یکی دیگر از افراد پ.ک.ک - که به دنبال لو رفتنشان توسط عضو ایرانی پ.ک.ک و پژاک دستگیر شده بود - هم در اعترافاتش عنوان کرد: "هنگامی که برای جمع آوری گردو به روستای شمکه رفته بودم چند نفر نزدیکم آمدند و گفتند ما عضو پ.ک.ک هستیم، اگر به ما ملحق شوی باهم فوتبال بازی می کنیم. در بینمان دخترهای بسیار زیبا هم هست! سپس یک تفنگ را دستم دادند و گفتند این تفنگ مال توئه، بعد از مدتی فرمانده خواهی شد! بعد از مدتی به منطقه زاگرس منتقل شدم. ر- ش که اصالتا اهل دهوک عراق است گفته است در زاپ 2 هزار نیروی پ.ک.ک و پژاک وجود دارد.

وی گفته است که به نیروی ایرانی پ.ک.ک (پژاک) پیوسته و مهمات پژاک از ارمنستان تأمین می شد. به ایران منتقل و از آنجا به زاپ می رسیده است. به گفته این عضو پژاک، بعد از شدت یافتن نبرد ایران با تجزیه طلبان پژاک، ارسال سلاح از ارمنستان مقدور نبوده به همین دلیل پیشمرگه های حزب مسعود بارزانی وظیفه تسلیح پژاک و پ.ک.ک را برعهده گرفته اند.

پی نوشت – حزب حیات آزاد کردستان (پارتی ژیانی ئازادی کوردستان - پژاک) که برای جدائی بخشی از خاک کشورمان می جنگد تاکنون بارها در مرز ایران و عراق با سربازان ایرانی درگیر شده است و باعث به شهادت رسیدن سربازان کشورمان شده است. از این گروه در رسانه های ترکیه به عنوان بازوی ایرانی پ.ک.ک یاد می شود چرا که نقشه پ.ک.ک جدائی کردستان ترکیه و بخش غربی ایران و الحاق آن به شمال عراق و نشکیل کشوری با نام کردستان آزاد است.

3 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

من پ ک ک ای نستم . اما واقعا حرف هایی که اینجا زده شده بی معنی است. دولت ترکیه فاشیست ترین دولتی است که در دنیا وجود دارد . هم روی ملت خودش به اسم تروریست بمب می ریزد هم جرات کرده و وارد کشور دیگری شده و به جریم انها تجاوز می کند . تا جایی که یادمان باشد ترکیه مردمش و دولتش و سیاستش همیشه زیر امریکا و کشور هایی اروپایی خوابیدن است

ترجمه اخبار ترکیه می‌گوید:

دوست عزیز شما که می گویید پ.ک.ک ای نیستید احتیاجی به پ.ک.ک ای بودن نیست. همین که طرفدار یک حزب با مشی مسلحانه و با اعمال تروریستی هستید کافیست!
شما از کجا می گویید آن کشور روی ملت خودش بمب می ریزد؟ کاش معنای فاشیست را بیشتر معنا می کردید.
دوست من باور کن پ.ک.ک نه تنها فرشته نجات مردم کرد نیست بلکه یکی از مسببان اصلی بدبختی های این مردم است. به این بسیاری از کردهای خود ترکیه هم رسیده اند.
ضمن آنکه چطور می شود تروریستهای پ.ک.ک اهل ترکیه حتی علیه ایران هم عملیات می کنند. فکر نمی کنید که برای این افراد ایران، ترکیه یا عراق فرقی نمی کند؟ یا شاید برای شما هم تجزیه ایران مهم نباشد، اما برای من تمامیت ارضی کشورم مهم است.
کمی واقع بینی می تواند همیشه مفید باشد

ناشناس می‌گوید:

Dorud,
Dooste aziz,
Man yek javane Kurd hastam va khod ra yek APOCHI midanam va hazer hastam ke ba shoma yek bahs-e dialectic dar movrede dorostie Afkare APO dashte basham.dooste man PJAK khahane jodaee kurdestan az iran nist.ma Kurd-ha Irani hastim va hamishe Irani baghi khahim mand.hadafe ma az mobareze , Irani Federalic va Democratic mibashad.lotfan agar khahane haghighat hastid mitavanid ba motalee va khandane ketab-hae APO va Nashriate Hezb attelaat khod ra dar movrede ahdafe PJAK be rooz konid.

Be omide Irani azad va Democratic barae hame Khalghhae Iran.
Siavash