نظرسنجی معنادار بی بی سی: آیا به ایران حمله شود؟!

*تنها 8 درصد مردم در دنیا خواهان حمله به ایران هستند*

بنگاه خبری بی بی سی در بیست و یک کشور یک نظرسنجی در مورد اینکه آیا به ایران حمله شود یا تحت تحریم قرار بگیرد انجام داد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از ملیت، بر اساس نظرسنجی بی بی سی درصد افرادی که خواستار حمله به ایران یا تحریم این کشور هستند کاهش یافته است.

بر این اساس تعداد موافقان حمله به ایران یا تحریم این کشور از سال 2006 تاکنون از مجموع بیست و یک کشور در 13 کشور کاهش یافته است. در 5 کشور نیز آمار تغییری نداشته است. در استرالیا درصد موافقان حمله به ایران و یا تحریم همه جانبه علیه ایران از 52 درصد به 42 درصد کاهش یافته است. در انگلستان از 43 درصد به 34 درصد کاهش یافته است. در آلمان موافقان حمله به ایران و یا تحریم کشورمان از 46 درصد به 37درصد کاهش یافته است. در آمریکا این رقم از 66 درصد به 60 درصد کاهش یافته است.

موافقان حمله به ایران و تحریم این کشور در اسرائیل از 62درصد به 71 درصد افزایش یافته است. در کره جنوبی نیز این درصد از 47 به 53 درصد رسیده است.

67 درصد مردم ترکیه نیز مخالف هرگونه حمله یا تحریم ایران هستند و موافقان یکی از دومورد فوق در ترکیه هم 33 درصد اعلام شده است.

بر اساس این نظرسنجی که خبرگزاری رویترز آنرا منتشر کرده است اسرائیلیها برنامه هسته ای ایران را بزرگترین تهدید می دانند. کره جنوبی نیز از فعالیتهای هسته ای کره شمالی نگران است [و به همین دلیل نیز مخالف فعالیت هسته ای ایران است.]

بر اساس این گزارش، ترکیه ای ها هم از ایران به دلیل قطع جریان انرژی ناخرسند هستند و خواستار جدیت ترکیه در برابر خلف وعده ایران و قطع گاز هستند!

بر اساس گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از ملیت، در تمام دنیا 43 درصد افراد خواستار یک راه حل صلح آمیز در برخورد با موضوع هسته ای ایران هستند. 26 درصد نیز خواستار تحریم ایران هستند. 14 درصد می گویند هیچ اقدامی علیه ایران نباید انجام شود. و تنها هشت درصد مردم دنیا خواهان حمله نظامی به ایران هستند.

- کپی رایت را رعایت کنیم -


0 کامنت: