یک شباهت ایران و ترکیه را می دانید در چیست؟

فرزند 17 ساله رئیس جمهور ترکیه وارد تجارت شد!

محمد امره گل، فرزند عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز با ضمانت شخص رئیس جمهور وارد تجارت شد! فرزند رئیس جمهور ترکیه متولد 1991 است و در تجارت ذرت و نیز مدیریت خرید و فروش اینترنتی دست دارد.

برگه های شرکت وی را شخص رئیس جمهور ترکیه به عنوان کفیل امضا کرده است.

فرزند هفده ساله رئیس جمهور ترکیه همچنین عضو اتاق تجارت آنکارا شده است.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، عبدالله گل به عنوان قیم و ولی، کفالت فرزندش را بعهده گرفته است. اما یک مشکل وجود دارد و آنهم این است که عبدالله گل به عنوان رئیس جمهور و عالیترین مقام ترکیه مصونیت قضایی دارد و کسی نمی تواند وی را در ترکیه مورد پیگرد قانونی قرار دهد!!

حقوقدانان در ترکیه می گویند به این ترتیب حتی در صورت انجام تخلف از سوی فرزند تاجر غیربالغ رئیس جمهور ترکیه، پدرش را نمی توان به دادگاه کشاند!

پیش از این، یاسر فرزند نخست وزیر ترکیه هم وارد تجارت شده بود و امتیاز شبکه پربیننده تلویزیونی ATV و روزنامه پرتیراژ صباح نیز در راستای خصوصی سازی به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار به "شرکت چالیک" با مدیرعاملی داماد آقای اردوغان واگذار شده بود. داماد آقای اردوغان مبلغ مزایده را از دو بانک بزرگ ترکیه دریافت کرده بود و بسیاری از مردم ترکیه می پرسند چرا بانکها برای برخی افراد وام چندصد میلیونی می دهند اما برای مردم عادی تسهیلات اینچنینی در نظر نمی گیرند؟

تا جائی که در این چند مدت در ترکیه یاد گرفتم در این کشور هم پرکردن جیب شخص نسبت به پرکردن جیب مردم ارجحیت و اولویت دارد. نمی دانم چرا با خواندن این خبر یاد برخی از مقامات کشورمان افتادم!

4 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

تفاوت‌شان را هم کاش مي‌گفتي.
آنجا اگر رييس جمهور را نمي‌توانند به دادگاه بکشند، پوستِ حزب‌اش را که مي‌توانند بکنند! چند تا از اين خبط‌ها کافي‌ست که ملت تا مدت‌ها دورِ آن شخص و حزب‌اش و طرفداران‌اش را خطِ قرمز بکشند.
تفاوتِ ديگر هم همين «حريت»ها هستند. روزنامه‌هايي که بي ترس از خوردنِ هزار جور برچسب، واقعيت‌هاي جامعه را نشانِ مردم مي‌دهند تا خودِ مردم با رأي‌شان کژي‌ها را اصلاح کنند.
بعد هم اين که آنجا پولِ نفتي در کار نيست که بي‌حساب خرج شود و کسي هم با خودش نگويد «من فلان مقدار پول به دولت دادم، کجا رفت؟» آنجا هر چه هست، از جيبِ خودشان است...

ترجمه اخبار ترکیه می‌گوید:

نه علیرضا جان... قضیه تعطیلی حزب آنجورها هم که فکر می کنی در ترکیه راحت نیست. شاید رسانه ها در این زمینه اطلاعات غلطی به ما ایرانیا می دهند.
اردوغان از 2002 قدرت را در دست گرفته... هنوز هم نتوانسته اند حزبش را ببندند. چون اینجا اگر بخواهند بدون سند و مدرک ببندند مردم به خیابانها می ریزند.
در مورد روزنامه هایشان کاملا موافقم. اما یک اشکال هم دارند و آنهم اینه که اکثر بخشهای روزنامه های اینجا اخبار تابلوئید است... نمی دانم شاید اقتضای جامعه همین است!

ناشناس می‌گوید:

منظور من از تعطيل کردن، دقيقا همين بود که تو گفتي: «مردم به خيابان‌ها مي‌ريزند» يعني با رأي ندادن به حزبِ خطاکار، بالاخره تنبيه‌اش مي‌کنند. گيرم که چند صباحي هم باهاش مدارا کرده باشند...

Unknown می‌گوید:

تفاوت اصلي در اين است كه مطبوعات آزاد وجود دارد و همه مي دانند كه فلان اقازاده دارد چكار مي كند! مثلا كار همين پسر عبدالله گول را مطبوعات خبرش را منعكس كرده اند