گالری عکس: تظاهرات زنان در ترکیه برای آزادی حجاب اسلامی!

در شهر ازمیت در نزدیکی استانبول دهها نفر از زنان و مردان برای آزادی حجاب اسلامی در دانشگاهها و ادارات دولتی ترکیه دست به تظاهرات زدند.

نکته منفی و تأسف بار این تظاهرات که بی شک می تواند تأثیر منفی هم بر افکار عمومی کشور ترکیه بگذارد پوشاندن حجاب به دختران خردسالی است که هنوز به سن تکلیف هم نرسیده اند.

مخالفان آزادی حجاب اسلامی در ترکیه معتقدند که حجاب بر دختران و زنان از سوی شوهرانشان تحمیل می شود و این گونه حرکات نیز تا حدودی باعث سوق افکار عمومی مبنی بر اجباری بودن حجاب از سوی خانواده های مقید می شود.

گفتنی ست پیش از این امینه اردوغان همسر نخست وزیر ترکیه در مورد تجربه محجبه شدنش گفته بود در زمان نوجوانی برادر بزرگترم گفت از این به بعد باید حجاب سر کنی تا نامحرم نگاهش به بدنت نیفتد. امینه اردوغان گفته بود در آن وقت فکر خودکشی هم به سرم زده بود. اما اکنون وی از حجابش خرسند است!

هم اکنون حجاب اسلامی در برخی دانشگاهها آزاد و در برخی هم ممنوع است و در این امر تصمیم رئیس دانشگاهها مؤثر است.

قانون آزادی حجاب اسلامی در دانشگاهها از سوی پارلمان ترکیه تصویب شده است اما قوه قضائیه این کشور اجرای آنرا تا زمان تدوین آئین نامه دانشگاهها مسکوت گذاشته است.















1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

حاجي ما هميشه شما رو مي‌خونيم، و از زحمتي هم که مي‌کشي صدهزار متشکريم؛ اما صدامون تا حالا در نيومده بود چون در مورد متن‌ها حرفي نداشتيم بزنيم!
اين بار هم از کامنتي که براي اليزه گذاشته بودي اومدم اين‌جا که بگم برام جالب بود ديدم يه جايي از خودت کامنت گذاشتي. مي‌دوني؟ مثلِ اينه که آدمي رو که هميشه فقط يه جاي خاصي ديدي‌ش، جاي ديگه‌اي ببيني. هيجان زده مي‌شي خوب!
به هر حال، بازم ممنون‌ام :)