شائول موفاز : اسرائیل به ایران اجازه دومین نسل کشی یهودیان را نخواهد داد!

شائول موفاز وزیر راه اسرائیل در واشنگتن گفت: اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد که دومین نسل کشی یهودیان را انجام دهد!
موفاز که به همراه نیکولاس برنز از معاونان سابق وزارت خارجه امریکا در انستیتو واشنگتن درباره افزایش ظرفیت فعالیتهای هسته ایران سخن می گفت قصد دارد بعد از استعفای ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل از سمتش و رهبری حزب کادیما، کاندیدای جایگزینی وی شود.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از خبرگزاری آناتولی ، شائول موفاز با اشاره به اینکه تا آخرین لحظه نیز از گفتگوهای سیاسی با ایران حمایت می کند گفت: ایران در زمینه کسب زمان بسیار موفق است و این کشور قصد دارد تا آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا مسأله را به درازا بکشاند. به همین دلیل آمریکا و کشورهای اروپایی باید در برابر ایران جبهه واحدی تشکیل دهند. و تمامی گزینه ها را به خصوص تحریمهای اقتصادی را روی میز داشته باشند.
موفاز که فعالیتهای هسته ایران را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل خوانده است اضافه کرد" به ایران اجازه یک نسل کشی دوم را علیه یهودیان نخواهیم داد" و احتمال اینکه سلاح اتمی از سوی ایران در اختیار گروههای تروریستی قرار گیرد را نیز مطرح ساخت!
موفاز که جانشین احتمالی اولمرت خواهد شد برای ایران خط قرمز هم تعیین کرد! وی خط قرمز ایران را رسیدن به توانایی غنی سازی اورانیوم در آن کشور دانست!
وی همچنین خواستار ادامه مذاکرات غیرمستقیم صلح با سوریه با میانجیگری ترکیه شد و ادعا کرد که طرفدار صلح است نه جنگموفاز با اشاره به اینکه هدف حماس نیز همانند ایران، نابودی اسرائیل است اضافه کرد:" اما محمود عباس یک رهبر علمی و پیشرو است و گفتگوها با وی ادامه خواهد داشت"

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

سلام
میشه بپرسم چرا یه مدت زیادیه کم پیدا شدی و کم مطلب مینوسی و دیر به دیر اپ میکنی؟
---------------------------
عده ای از دوستان وبلاگی کمپینی راه اندازی کردند برای حمایت از خاتمی. البته قرار شده فعلا همه اگه نوشته ای به خاتمی دارند به ادرس ایمیل salamkhatami@yahoo.com
بفرستند تا از یک روز مشخص کارها رو همه بر و بچه های وبلاگی با هم شروع کنند