کانال مشهور ترک احمدی نژاد را به عنوان یکی از شخصیتهای سال 2008 انتخاب کرد!

کانال D ترکیه که از جمله کانالهای مشهور ترکیه می باشد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران را به عنوان یکی از شخصیتهای جهانی سال 2008 انتخاب کرد.

کانال D ضمن گزینش شخصیتهای جهانی و ملی ترکیه یک نظرسنجی برای انتخاب شخصیت سال ترکیه و جهان در سال 2008 ترتیب داده است.

این کانال که بخش خبری ساعت 19 آن با مجریگری محمت علی بیراند یکی از پربیننده ترین بخشهای خبری در ترکیه است در کنار احمدی نژاد افرادی همچون باراک اوباما (اولین رئیس جمهور سیاه آمریکا)، منتظر الزیدی (خبرنگاری که به سوی بوش کفش پرتاب کرد)، جوانان یونانی (که شورش آنها تمام دنیا را متوجه وقایع یونان کرد) و نیکولاس سارکوزی (رئیس جمهور فرانسه) را نیز به عنوان شخصیت جهانی سال 2008 معرفی کرده است.

در بین شخصیتهای برگزیده سال 2008 ترکیه نیز افرادی همچون عبدالله گل (رئیس جمهور ترکیه)، ذکریا اؤز (قاضی پرونده ارگنه کن)، زینب چاکان زن حامله سربازی که در مبارزه با پ.ک.ک کشته شد و کمال قلیچدار اوغلو (نماینده حزب اصلی مخالف-حزب جمهوریت خلق- که ضمن مناظره با حزب حاکم عدالت و توسعه معروفیتی فراوان در ترکیه پیدا کرد) به چشم می خورند. نکته جالب آنکه این کانال تلویزیونی معضل بیکاری را که به دنبال بحران مالی جهانی گریبان ترکیه را نیز گرفته است با عنوان "انسان بیکار" به عنوان یکی از شخصیتهای سال 2008 ترکیه انتخاب کرده است!

کانال D احمدی نژاد را به عنوان شخصیتی که در برابر ایالات متحده قد علم کرده است معرفی کرده است.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه؛ هم اکنون در این نظرسنجی منتظر الزیدی خبرنگار عراقی که به سوی جرج بوش کفش پرت کرد با 56 درصد مجموع آرا در صدر شخصیتهای جهانی سال 2008 قرار گرفته است و باراک اوباما با 20، جوانان یونانی با 15، احمدی نژاد با 7 و نیکولاس سارکوزی با صفر درصد آراء در رده های بعدی قرار دارند.

در بین گزینه های شخصیت برتر سال 2008 ترکیه نیز کمال قلیچدار اوغلو با 60 درصد آرا درصدر قرار گرفته است و عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه 14 درصد آراء و انسان بیکار 11 درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

نظر شما چیست؟ به نظرتان شخصیت سال 2008 ایران و شخصیت سال جهان کیست؟

برای مشاهده نظرسنجی انتخاب شخصیت سال 2008 ترکیه و جهان به این صفحه مراجعه کنید. (ترکی)

0 کامنت: