شیلان، دختر7 ساله با ژیلت ختنه شد (حاوی عکسهای دلخراش ختنه شدن دختر)

دخترک در حالی که تنها هفت سال بیشتر ندارد در یک اتاق دربسته با یک تیغ ژیلت ختنه شد! او ختنه شد در حالی که صدای جیغش تمام محله را پر کرده بود و درد تمام صورت کودکانه اش را در بر گرفته بود. روزنامه آمریکایی واشینگتن پست به مسأله بسیار شایع ختنه کردن دختران در شمال عراق پرداخته است. امری که به نوشته آن روزنامه، رهبران کرد نیز برای پایان دادن به آن کاری انجام نمی دهند.

روزنامه واشینگتن پست عکسهای ختنه شدن شیلان دختر 7 ساله را در شمال عراق یه چاپ رسانده است. این روزنامه می نویسد در منطقه شمال عراق 60 درصد زنان ختنه می شوند و پارلمان نیز برای پایان دادن به این سنت در شمال عراق رغبتی ندارد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، آمیت .ر. پالی خبرنگار روزنامه واشینگتن پست به عنوان شاهد ختنه شدن دخترک هفت ساله می نویسد: شیلان انور عمر دخترک هفت ساله کرد در حالی که لبخند پهنای صورتش را پر کرده است به امید دیدن مهمانی ای که مادرش به او قول داده است به خانه همسایه می رود.

یک زن که وظیفه ختنه کردن را برعهده دارد یک ژیلت ضدزنگ را در می آورد و می گوید: «این کار را برای خدا انجام می دهم.» و صدای فریاد شیلان تا انتهای محله شنیده می شود. بعد از پایان این کار، در حالی که شیلان گریه کنان به سوی خانه شان می رود مادر وی با غرور (رضایت)می خندد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی می نویسد مادر شیلان اطلاعی از علت ختنه شدن دختران ندارد اما می گوید که این امر خداست و باید امر خدا را اطاعت کرد.

یک پیرزن 91 ساله نیز می گوید: «از دست زنی که سنت نشده است غذا نمی خورم!»

پخشان زنگنه (پاکشان زنگانه) رئیس کمیسیون زنان پارلمان کردستان عراق نیز از مبارزه برای ممنوعیت ختنه (سنت) زنان در شمال عراق و درخواست 10 سال حبس برای عاملان این کار خبر می دهد.

اما از سوی دیگر این طرح پارلمان، برای آنکه رهبران کرد اعتقاد دارند دنیا نباید درگیر چنین مسائل کوچکی باشد یک سال است که دارد خاک می خورد.

شیلان دخترک 7 ساله هم می گوید: «اگر می خواهند از دستم غذا نخورند هیچ وقت نخورند، کاش این همه درد را هیچ وقت نمی کشیدم!»














- کپی رایت را رعایت کنیم -

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

salam inghdar in matlabo didam asabam khorde ke nemitonam nazar bedam faghat afsos mikhoram ke chera bayad yek hamchin mardomi va hamchin madarane ahmaghi dar in donya bashan bichare bache hae ke dar damane yek hamchin madarane ahmaghi bozorg mishan arezo mikonam donya harche zodtar az khorafat pak beshe