و اکنون ارمنی ها بخاطر ترورهایشان از ترکها عذرخواهی می کنند

روشنفکران ارمنی بخاطر ترورهایی که توسط گروههای ترور ارمنی انجام شده است برای عذرخواهی از ترکها آماده می شوند.

دکتر آرمن گاکاویان رئیس انجمن ترک و ارمنی در این باره می گوید: "به نام مردم ارمنی بخاطر جنایتهایی که انجام داده ایم عذر می خواهیم و با مردم بی گناه عثمانی و ترک که قربانی جنایتهایمان شده اند اظهار همدردی می کنیم."

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از سی ان ان ترک، دکتر آرمن گاکاویان اضافه می کند: « کمپین عذرخواهی که توسط روشنفکران ترک ترتیب داده شد باعث شد تا روشنفکران ارمنی نیز به فکر عذرخواهی از ترکهایی بیفتند که بخاطر ترورهای انجام شده توسط ارمنی ها درد کشیده اند.»

آسالا یک گروه ترور ارمنی است که یک گروه افراطی چپ ارمنی می باشد که هدف آن ترور روشنفکران، روزنامه نگاران، دیپلماتها و سرمایه گذاران ترک بوده است.

نام این گروه به معنای ارتش مخفی ارمنی برای آزادی ارمنستان می باشد و هدف آن نیز قبولاندن وقایع 15 آوریل 1915 به عنوان قتل عام می باشد.

این گروه در دهه 1980 از سوی آمریکا به طور رسمی به عنوان یک گروه تروریست شناخته شد.

آسالا در سال 1975 از سوی آگوپ آگوپیان و آگوپ تاراچیان راه اندازی شد و در فرانسه و یونان برای خود پایگاه ایجاد کرد.

تروریستهای ارمنی آسالا در دهه 80 در 39 شهر 21 کشور مختلف جهان 110 حمله تروریستی انجام دادند. در اثر حملات تروریستی آسالا 44 دیپلمات ارشد ترکیه و 4 خارجی جان خود را از دست دادند. ضمن آنکه در اثر این حرکات، 15 ترک و 66 خارجی نیز زخمی شدند. بنا به گزارش منابع آمریکایی گروه تروریستی آسالا از سال 1968 در عملیاتهای تروریستی دست داشته و در 84 حمله تروریستی 46 نفر را به قتل رسانده است.

44 درصد اهداف تروریستهای آسالا دیپلماتهای ترک بوده اند و این گروه 33 درصد ترورهای خود را نیز متوجه شرکتهای هواپیمایی ترک کرده اند.

0 کامنت: