برخلاف مناظره تماشایی احمدی با موسوی: متأسفانه منتظر توفان مناظره کروبی با احمدی نژاد نباشید

مردم ایران یکی از تماشایی ترین مناظرات تاریخ سی ساله را به صورت مستقیم از تلویزیون تماشا کردند. چهره عصبانی احمدی نژاد که با توپ پر آمد و سعی داشت تمرکز موسوی را به هم بزند در این برنامه کاملا مشهود بود.
برعکس وی، میرحسین موسوی کاملا منطقی بود و آرامش خود را حفظ کرد و این یک نقطه حسن بزرگ برای وی بود. در علم رسانه دو نوع تأثیر داریم: تأثیر آنی دفعی و تأثیر عمقی و ریشه ای.

در وهله اول، تأثیر سخنان احمدی نژاد بخصوص هنگام حمله وی به هاشمی رفسنجانی شاید تأثیر آنی و دفعی داشته باشد و بسیاری از بینندگان از موسوی مأیوس شده باشند.
اما مطمئنم که موسوی و سخنان وی در حافظه درازمدت مردم ثبت خواهد شد.

فردا و پس فردا، سخنان احمدی نژاد فراموش خواهد شد و تنها لحن عصبی و چهره عصبانی وی در یادها باقی خواهد ماند. اما سخنان موسوی در حافظه درازمدت مردم دوباره جان خواهد گرفت.

اما یک نکته مهم هم در نظر داشته باشید:

بعد از اتهامات احمدی نژاد به هاشمی، خاتمی و ناطق انتظار یک مناظره توفانی بین او و کروبی را نداشته باشید. چون مطمئنم که امشب فتیله ها کشیده خواهد شد و تمامی کاندیداها در زمینه نحوه سخنانشان اخطار دریافت خواهند کرد چرا که این گونه سخنان به اساس نظام برمی گردد.

کروبی بسیار بدشانس است که بعد از این مناظره درگیرانه، نمی تواند حرفهای دل خود را در برابر احمدی نژاد به زبان بیاورد. کروبی به خوبی می توانست رقیب احمدی نژاد باشد.

در صورتی که کروبی می توانست حرفهای دل خود را چون همیشه بر زبان بیاورد آرای وی به صورت تصاعد هندسی بالا می رفت.

حیف شد برای کروبی، وی کسی ست که به راحتی می توانست از پس احمدی نژاد برآید.

2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

جسارت واسه همچين مواقعست ديگه
اگه الان نتونه در حرف خودش رو به كرسي بنشونه بعدا هم نخواهد توانست!

مرند اوغلو می‌گوید:

خب حدستون اشتباه از آب در اومد!