25 ماه حبس برای پیامبر دروغین ترکیه

خدیجه بنلی اوغلو زن ساکن کوتاهیای ترکیه که اعلام پیامبری کرده بود به همراه دکتر عثمان نوری شوهرش که از سوی سازمان آموزش عالی از سمت استادی دانشگاه خلع شده بود هرکدام به 25 ماه حبس محکوم شدند و حکم برائت چهار نفر دیگر نیز صادر شد.

دادگاه جرایم سنگین کوتاهیا پیش از این هرگونه خبر در این زمینه را تا اعلام حکم، ممنوع اعلام کرده بود. این دادگاه خدیجه و عثمان بنلی اوغلو را به دلیل سوء استفاده از احساسات دینی مردم و زیرپا گذاشتن قانون شماره 677 جمهوری ترکیه مبنی بر منع و الغای برخی از عناوین و سمتها همچون تربت داری به دو سال و یک ماه زندان محکوم کرد.

این دادگاه بر برائت دیگر متهمان شامل رابعه آریجان، عایشه اوز، نورای کورکماز و سما کاردش رای داد.

وکلای دو مجرم یاد شده اعلام کرده اند به این حکم دادگاه اعتراض کرده و آنرا به دادگاه تمییز ارسال خواهند نمود.

عثمان نوری بنلی اوغلو استاد بیولوژی دانشکده فن و ادبیات دانشگاه دوملوپینار کوتاهیا بود و با فاش شدن خبر اعلام پیغمبری همسر وی، سازمان آموزش عالی ترکیه، نوری بنلی اوغلو را از سمت استادی خلع کرده بود.

در خانه خدیجه بنلی اوغلو مجالس ذکر دائر گردیده و در نشستهای آنان شوهرش نیز حضور داشته است و ادعا می شد خدیجه بنلی اوغلو به یکی از مریدان مردش دستور داده بود تا پاهایش را ببوسد.

بنا به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، این زن و شوهر یک آپارتمان اجاره کرده و آنجا را به عنوان درگاه مورد استفاده قرار می داده اند. به دنبال شکایات و گزارشات مردمی، پلیس به این خانه حمله برده بود.

به هنگام ورود پلیس به این به اصطلاح درگاه، مقادیر زیادی کتاب، نشریه، کاست و سی دی با مضامین دینی و مقدار زیادی موی انسان در داخل یک صندوق کشف شده بود.

در ترکیه هرگونه سوء استفاده از احساسات دینی مردم جرمی سنگین محسوب شده و با آن به شدت برخورد می شود.

با تشکر از مهدی عزیز بابت تذکرشون: (قبلا 25 سال حبس نوشته بودم که 25 ماه درست بود. به حبس های طولانی عادت کرده ایم. ماه رو می خونیم سال. بیچاره زندانیا! ضمن پوزش از خوانندگان عزیز وبلاگ)

2 کامنت:

مهدی می‌گوید:

AY یه معنی ماه می باشد نه سال یعنی 25 ماه

Unknown می‌گوید:

دوست عزیز AY در ترکی استانبولی به معنای ماه هست نه سال: http://translate.google.com/translate_t#tr|fa|ay