عکس: درگیریهای جالب ترکها و اسرائیلیها

مردم ترکیه شاید از معدود مردم یک کشور باشند که طی چند سال اخیر، به شیوه‌های مختلف و بدیع به کمک مردم فلسطین می شتابند. این مردم که طی چند سال اخیر نسبت به وقایع غزه و مناطق فلسطینی حساسیت بسیاری از خود نشان می دهند بارها تلاش کرده اند تحریم اسرائیل علیه مردم فلسطین را بشکنند و بارها نیز در این راه موفق بوده اند.

سال قبل یک گروه از مردم ترک به همراهی برخی از مردم کشورهای غربی ماشینهای حامل کمکهای مردمی را در مرز غزه- مصر نگهداشتند و وقتی با دیوار مصر و اسرائیل مواجه شدند، چندین نماینده مجلس ترکیه هم به آن کاروان پیوستند تا مصر و اسرائیل تحت فشار شدید سیاسی، اجازه ورود آنها به غزه را بدهد.

اکنون هم ترکها چندین کشتی حامل کمکهای انسانی به مردم غزه را از آنتالیا به سمت فلسطین فرستاده اند.

بنیاد کمک به حقوق و آزادیهای بشری که در ترکیه بسیار فعال است بانی اصلی این حرکت است. ۲ کشتی حامل مواد بهداشتی و غذایی، اسباب بازی برای کودکان، آهن و مصالح ساختمانی و یک کشتی حامل طرفداران حقوق بشر از ترکیه به سمت غزه حرکت کرده و قرار است چند کشتی از کشورهای دیگر هم به این حرکت بپیوندند. هزاران نفر از مردم ترک در مراسم بدرقه این کشتیها در ساحل حضور داشتند.

جمعی از اسرائیلی‌ها هم به این حرکت ترکها اعتراض کرده اند و با لنج‌های خود در دریا به سوی این کشتی‌ها حرکت کرده اند. در بین اینها، یک دختر بیکینی پوش در یک لنج که حامل عکسهای اردوغان و احمدی نژاد است جلب توجه می کند!

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه، حمایت ترک‌ها از مردم غزه، اسرائیل را در موقعیت دشواری قرار داده است و آنها انتظار حمایت گسترده مردم و سیاستمداران ترک را از فلسطینی‌ها نداشتند. اکنون به همین دلیل تعداد توریستهای اسرائیلی که به ترکیه می آیند رقمی در حد صفر است در حالی که هر ساله بیش از یکصد هزار توریست اسرائیلی از ترکیه بازدید می کردند.



تصاویر بدرقه کشتی های ترکیه از سوی مردم در استانبول:









2 کامنت:

برای خود و دوستانتان فیلترشکن شخصی بسازید! می‌گوید:

مطمئنا در این مدت به دوستان ثابت شده است که اگر سالها مقالات زیبا بنویسند و حرفهای قشنگ بزنند اما اگر به گوش عامه مردم نرسد کاری بیهوده خواهد بود. از کارهای اساسی تشکیل گروه های اجتماعی واقعی و پخش اعلامیه که بگذریم، اطلاع رسانی در اینترنت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای غلبه بر مشکل فیلترینگ سایت های اطلاع رسانی جنبش سبز، لازم است هر ایرانی برای خودش یک فیلترشکن شخصی داشته باشد و آنرا با دوستانش مشترکا مورد بهره برداری قرار دهد.

سخاوتمند باشید!
بسیاری از ایرانیان در بند فیلترینگ اینترنت هستند و به اخبار داغ و تازه دسترسی ندارند. به فکر دیگران هم باشید. اندکی پول خرج کرده و یک هاست و دامین بخرید و اسکریپت های بهینه شده برای عبور از فیلتزینگ را روی آن نصب کنید و فیلترشکن شخصی خود را تقدیم دوستانتان کنید:
- [دانلود] 6 اسکريپت فیلترشکن بهینه شده جدید، مخصوص نصب بر روی هاست (Zip)
لطفا این فایل مهم را در وبلاگ خود منتشر کنید و برای دوستانتان هم ایمیل کنید.

sayeh می‌گوید:

salam doste gerami oomid varam khob bashin chand vaghti bod ke nemitonestam be bloge por mohtavaye u sare beanam moshgelat ziyad bod sorry baz mesle hamishe mamnon bekhatere etela resani besyar ali moafagh bashin take care