پسرش را دزدیدند، از حزب اردوغان استعفا داد!

مسئول دفتر حزب عدالت و توسعه شهرستان هازرو از توابع استان دیاربکر به همراه 9 عضو مجلس شهر که عضو حزب اردوغان بودند به دنبال گروگان گرفته شدن یک فرزندش توسط پ.ک.ک از عضویت در حزب عدالت و توسعه و تصدی شهرداری این شهر کناره گیری کرد. فرزند وی از حدود یک ماه قبل از سوی پ.ک.ک به گروگان گرفته شده است.

فتح الله محمت اوغلو که از کردهای ترکیه می باشد گفته است به حزب صلح و دموکراسی که حزبی قانونی در ترکیه و به نوعی بازوی سیاسی پ.ک.ک است خواهد پیوست!

محمت اوغلو با اشاره به نارسایی های شهر موجود در شهر متبوعش درباره گروگان گرفته شدن فرزندش گفته است: "از زمانی که فرزندم را دزدیده اندهیچ کس در این زمینه به من کمکی نکرد. از این جهت هم ناراحت هستم. با وجودی که رجب طیب اردوغان بارها در سخنرانی اش به موضوع دزدیده شدن فرزند من اشاره کرد اما با من تماس نگرفت. " (روزنامه حریت)

این شهردار کرد عضو حزب حاکم عدالت و توسعه دارای سه زن، 21 فرزند، 7 عروس و 36 نوه می باشد. وی می گوید: "خانواده من حدود هزار نفر هستند که با من پیوند نسبی دارند. آنها از من حمایت می کنند."

گفتنی ست بسیاری از مردان مناطق کردنشین ترکیه دارای چندین زن هستند و معمولا دارای خانواده ای پرجمعیت می باشند. این موضوع علاوه بر آنکه سطح استاندارد زندگی را در بین این خانواده ها پایین می آورد بعضا باعث درگیری های قبیله ای و نیز قتلهای ناموسی می گردد. سه سال قبل در درگیری دو طایفه کرد در روستایی در جنوب شرق ترکیه اعضای یکی از طایفه ها با حمله به مراسم عروسی طایفه دیگر حدود 40 نفر از طایقه رقیب را اعم از زن و کودک و مرد از پای درآورده بودند.

پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه از حربه های مختلفی برای ایجاد تنش و آشوب بهره می برد. یک ماه قبل، پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی و شهردار کرد دیاربکر اعلام اعتصاب عمومی کرده بودند و مغازه ها کرکره های خود را پایین آورده بودند.

یکی از مغازه داران کرد شهر در پاسخ به سئوالم گفته بود که وی نیز باید کرکره ها را پایین بکشد وگرنه طرفداران پ.ک.ک با کوکتل مولوتف دست ساز مغازه اش را به خاکستر تبدیل می کنند!

تجارت مواد مخدر یکی از مهمترین منبع تأمین منابع مالی پ.ک.ک است. در کنار آن، پ.ک.ک با ایجاد جو ارعاب و تهدید و گروگانگیری اعضای خانواده های پرنفوذ کرد، آنان را وادار به همراهی با خود می کند.

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

sizin gibi dusunenler hic bir zaman, hic bir yere varamazlar, siz sadece kin ve dusmanlik ekiyoursunuz ama bictiginiz hic bir sey olamiyacak. oysa ki biz adim adim ilerliyouruz, ve yevas yevas bitun hakimizi aliriz ve diha onemlisi , cok yakinda sanin o turkiye didigin olkeda biz kurd ler bo taktik sayesinde cogunluk olacayiz.
siz de istediginiz gibi yazin, iftira atin, yalan soyleyin, bakalim kim kazanacak.