اردوغان و رئیس مجلس ترکیه از سمت خود برکنار شدند!

در یک اقدام عجیب، در روز 23 آوریل؛ اردوغان نخست وزیر ترکیه از سمت خود عزل و به جای وی شخص دیگری به سمت نخست وزیری رسید.

علاوه بر اردوغان، رئیس مجلس ترکیه و کلیه وزیران ترکیه نیز تغییر کردند.به جای اردوغان، گؤلجه اجم اوچار به سمت نخست وزیر انتخاب شد و در اولین روز حضور خود در سمت نخست وزیری در یک نشست مطبوعاتی شرکت کرد.
اردوغان در مصاحبه مطبوعاتی در کنار نخست وزیر جدید حضور داشت و به سخنان وی گوش می داد.

نخست وزیر جدید در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در زمینه تغییرات کابینه گفت: من تازه بر کرسی نخست وزیری نشسته ام، لطفا در مورد تغییرات کابینه سئوال نکنید.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره افزایش حقوق کارمندان گفت: افزایش حقوق را ما نیز می خواستیم اما به دلیل بحران مالی جهانی توان آنرا نداریم.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه، بورکای ارن نیز که بر کرسی رئیس مجلس ترکیه نشسته است در اولین روز ریاست مجلس خواستار کاهش حقوق کارمندان برای مقابله با بحران مالی جهانی شد.

عکس بالا نخست وزیر جدید ترکیه می باشد: گؤلجه اجم اوچار! وی در نشست مطبوعاتی خود ثابت کرد که کودکان چیزی از بزرگان خود کم ندارند و بسیا سیاستمدارانه به سئوالات پاسخ داد.

این تغییرات در حکومت ترکیه یک تغییر یک روزه است.

در روز 23 آوریل هر سال- سوم اردیبهشت- کودکان بر کرسی نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیران کابینه می نشینند تا رؤسای آینده دولت و حکومت ترکیه، از هم اکنون آموزش لازم را برای اداره کشور ببینند.

روز 23 آوریل از سال 1935 تا کنون به عنوان روز کودک و روز استقلال ملی جشن گرفته می شود. به همین دلیل کودکان بر کرسی سیاسیون ترکیه می نشینند و هر ساله جشنی با جضور کودکان دنیا در ترکیه جشن گرفته می شود.

امسال این جشن بزرگ و پرشکوه در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد و یک هزار نفر از کودکان از بیش از شصت کشور در این جشن حضور داشتند.

شب 23 آوریل نیز حادثه خواننده ترکیه در یوروویژن برنامه ای به این مناسبت اجرا کرد.

روز 23 آوریل در ترکیه تعطیل ملی می باشد.


عکس رئیس جمهور ترکیه عبدالله گل که کرسی خود را به یک کودک داده است
رجب طیب اردوغان نخست وزیر سابق در کنار گؤلجه اجم اوچار نخست وزیر جدید، به سخنان وی گوش می دهد
عکسها از خبرگزاری آناتولی می باشد



ویدئوی سخنان نخست وزیر جدید را بشنوید

0 کامنت: