در استانبول یک هتل 7 طبقه در زیردریا ایجاد می شود!

در حالی که کشورمان با وجود آثار تاریخی و طبیعت بسیار جاذبش هنوز هم جائی در بین کشورهای صاحب صنعت توریسم ندارد و اقتصادمان به پول نفت متکی است؛ برای اولین بار در دنیا در استانبول یک هتل هفت طبقه در زیر دریا احداث می شود. شرکت " تانری وردی" برای احداث این هتل فوق العاده یکصد میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است. پروژه دو سال دیگر، در سال 2010 افتتاح خواهد شد.

به نوشته سایت اینترنتی ملیت ترکیه به نقل از ینی شافاک، شهر استانبول که به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا در سال 2010 انتخاب شده است با این پروژه جدید کاندید پایتخت توریسم جهان است!

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه «رجب تانری وردی» رئیس شرکت "تانری وردی" گفته است این هتل 7 ستاره خواهد بود. وی گفته است: " برای احداث این هتل ازاداره یادمانها و تمام بخشهای دولتی اجازه لازم را گرفته ایم. این هتل بین موزه دریایی بشیکتاش و کاخ دلمه باغچه ساخته خواهد شد. برای این منظور بنای سابق توتون را خراب کرده ایم. برای اولین بار در دنیا 7 طبقه به زیر آب خواهیم رفت"!

در محل احداث هتل در دهه 1930 از سوی یک شرکت استرالیایی ساختمان کارخانه ای با نام کارخانه توتون آسترو – تورک وجود داشت. سال گذشته این بنا برای مرحله پیش آغاز احداث هتل از بین برده شد.

اولین هتل زیردریایی با 6 طبقه در جزیره فیجی توسط شرکت آمریکایی بروس جونز در حال احداث است و بزودی افتتاح خواهد شد. بودجه ساخت آن هتل 160 میلیون دلار بوده است. هتل زیردریایی فیجی با مناظر مرجانی اش بیست متر زیر دریا قرار دارد و اتاقهای هتل نیز شبیه محیط زیردریا طراحی شده است.

پی نوشت – استعداد فوق العاده شرکتهای ساختمانی ترک باعث شده است آنها قراردادهای چند میلیارد دلاری با کشورهای دیگر منعقد کنند. از سوی دیگر با انتخاب استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2010، این شهر به سرعت در حال تغییر چهره است؛ بناهای تاریخی مرمت و احیا می شوند، راههای دسترسی جدید احداث می شود، پارکها و فضاهای سبز اضافه می شود و هتلهای جدید در حال احداث هستند. در کل استانبول تا سال 2010 چهره عوض خواهد کرد و به شهری زیبا و مدرن تبدیل خواهد شد.

ساخت یک هتل هفت طبقه در زیر دریا آنهم تنها با 100 میلیون دلار و تنها در عرض دو سال بسیار حسرت برانگیز است. فکر می کنید اگر قرار بود این هتل در کیش یا قشم ساخته شود چقدر هزینه برمی داشت و چند سال باید منتظر می شدیم تا شاهد افتتاح هتل باشیم؟ فکر می کنید علت موفقیت ترک ها در صنعت توریسم و علت عدم موفقیت ما در توریسم چیست؟!

0 کامنت: